week ??? - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu week ??? - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu

week ???

Blijf op de hoogte en volg Sander

28 Augustus 2016 | Zambia, Livingstone

Hallo!

Even weer een update vanuit Zambia. Bijna 9 maand nu in Livingstone. De weken vliegen voorbij, voor je het weet is het alweer weekend, maargoed, de weekenden gaan dan ook weer snel over. Ik vermaak me vooral met lekker niks doen en soms met wat activiteiten. Ik heb een 2 keer een sunset cruise gedaan, ben net als in 2014 weer wezen raften en een ben paar keer in het National Park geweest.

De Zambiaanse ‘winter’ is inmiddels weer zo goed als voorbij, dagen waarbij we ‘s morgens en ‘s avonds een dikke vest aan moesten maar overdag wel in een t shirt konden lopen. Nu gaan we weer naar temperaturen van 35-40 graden…

Op het werk gaat alles prima. Het drukke seizoen is inmiddels voorbij, met een piek van over 40 vrijwilligers in een week. Nu hangen we een beetje tussen de 15 en 25 vrijwilligers per week. Goed te doen want ik werk een goed en leuk team, naast werk ga ik ook veel met hun om. Inmiddels woon ik al meer dan maand een de staffhouse. Erg fijn dat ik m’n eigen plekje heb met wat meer rust en privacy.

Over 2 week begint de laatste periode van het schooljaar en ben benieuwd hoeveel impact Reading Club heeft gehad. Gaan nog steeds 2 keer week heen maar het is erg lastig om een klas met 90(!) kinderen Engels te leren. Desondanks ben ik blij als ze er uiteindelijk 50 % op vooruit zijn gegaan. Ook gaan we weer meer healthtalks geven zoals een womans health talk, Sex ed en HIV education. Allemaal dingen die het werk leuk maken.

In de komende paar maanden heb ik nog wat leuke dingen op de programma staan. Ik heb een voucher voor een halve dag vissen op de Zambezi River, een weekendje weg in een luxe hotel en hopelijk ga ik eindelijk een keer de Microlite doen. Tot nu toe me nog steeds goed gevoeld hier, ben niet ziek geweest en dat wil ik graag zo houden.

Groetjes Sander

  • 28 Augustus 2016 - 13:41

    Sannie:

    Wat leuk om weer wat van je te horen zo te lezen geniet je nog steess met volle teugen

  • 04 September 2016 - 21:30

    Geert Grooten:

    Moi Sander,

    Eerst wilde ik hier niet reageren omdat ik al veel van je lees en anders met je in contact ben.
    Dit is misschien een oproepje aan andere lezers van deze nieuwsbrief om even kort naar jou te reageren.
    Om jou een hart onder de riem te steken, want... lieve lezers, onze Sander is het waard!
    Hij doet daar uitstekend werk en dat is niet niks..... Hij geniet er ook.. maar dat mag ook wel.
    Een hele fijne combinatie.

    Sander, take care! See you later. In de tussentijd bouwen wij wel even een feestje bij je moeder.

    Voor nu, vr gr GEERT en AUKJE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Sander

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1256
Totaal aantal bezoekers 33207

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 19 Mei 2019

Project Support Manager at African Impact

01 Januari 2017 - 01 Januari 2018

Projectmanager at African Impact Livingstone

01 December 2015 - 01 December 2016

Projectcoordinator at African Impact Livingstone

01 December 2014 - 20 Januari 2015

Backpacken door Zuid Afrika

05 Oktober 2014 - 01 December 2014

Vrijwilligerswerk in Zambia

Landen bezocht: