I (L) Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu I (L) Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu

I (L) Livingstone

Blijf op de hoogte en volg Sander

29 Oktober 2016 | Zambia, Livingstone

Al bijna 11 maand hier in Zambia. Het is alweer 2 maand geleden dat ik een blog schreef dus het werd weer eens tijd! Ik vermaak me hier nog heel best, ondanks dat elke week er wel een beetje hetzelfde uitziet.
Op de maandag komen en gaan nieuwe vrijwilligers. We beginnen de week met het geven van introducties en een hele ‘medical induction’ als ze de healthcare project doen. De rest van de week staat in het teken van lessen voorbereiden, veel administratief werk, het maken van ‘weekly updates’ en ‘newsletters’, meetings, de vrijwilligers meehelpen met projecten voorbereiden en als ik geluk heb ga ik zelf op project.
Het is aan de ene kant jammer dat vrijwilligers hier maar 2 tot 8 week blijven maar aan de andere kant is het ook wel net zo fijn om nieuwe vrijwilligers hier te krijgen. Omdat we hier bij een backpackers werken ontmoet ik sowieso genoeg nieuwe mensen dus dat maakt het leven hier ook leuk.
Ik heb de laatste 2 maanden genoeg leuke dingen gedaan. Ben weer 2x op een sunsetcruise geweest en 1 keer zag ik meer dan 40 olifanten op dezelfde plek water drinken, echt super. Ben een morgen wezen vissen met Arran en heb een joekel van een tijgervis gevangen, whoeehoee. Ook heb ik gebruikt gemaakt van m’n voucher om een weekendje te verblijven in de David Livingstone hotel. Een superluxe hotel met AIRCO op m’n kamer, heerlijk.
De meeste mensen weten het al maar ik kom met Kerst en oud en nieuw naar huis! Eindelijk weer eens thuis vieren, 2 jaar geleden was ik in Zuid Afrika en afgelopen jaar hier in Zambia dus het is fijn om nu weer eens gewoon thuis te zijn. Begin januari vlieg ik weer naar Livingstone om hier nog een tijdje te werken, hoelang weet ik nog niet precies. Daarna lekker reizen of ergens anders werk zoeken, ik zie het wel.
Echt nog geen moment spijt gehad van m’n keuze om Nederland achter te laten. Ik leef het leven hier, soms is het wel even lastig maar dat hoort er ook bij natuurlijk. Nu nog even een paar weken hard werken en genieten en dan op naar huis. Leuk om iedereen weer te zien maar ook om weer eten van thuis te eten. Nibbit chips, wokkels, joppiesaus, leverpastei, VERS brood, frikadellen, oliehoorn curry, gekleurde muisjes, stampot met rookworst, kaas, kibbelingen….. lekkerrrrrrrrr.


  • 29 Oktober 2016 - 14:38

    Roos Lammerinks:

    Hoi Sander, leuk verslag en ja, er gaat nog niets boven Nederlands eten hé. Geniet nog lekker van de warmte!!!!!!!! , want straks als je in nederland bent is het koud. Groetjes Roos

  • 29 Oktober 2016 - 15:45

    Jeannette :

    Leuk om je lezen Sander! Fijn dat je het zo goed hebt en aan het genieten bent! Je mams weet wat er gekookt kan worden

  • 29 Oktober 2016 - 22:14

    Henri Mulder:

    He Sander, altijd leuk om weer een blog van je te lezen. Volgens mij ben jij nu een echte wereldburger en geniet waar dan ook zolang je maar dienstbaar kunt zijn. Succes de komende weken en een goede reis naar thuis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Sander

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1016
Totaal aantal bezoekers 33186

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 19 Mei 2019

Project Support Manager at African Impact

01 Januari 2017 - 01 Januari 2018

Projectmanager at African Impact Livingstone

01 December 2015 - 01 December 2016

Projectcoordinator at African Impact Livingstone

01 December 2014 - 20 Januari 2015

Backpacken door Zuid Afrika

05 Oktober 2014 - 01 December 2014

Vrijwilligerswerk in Zambia

Landen bezocht: