Iwe - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu Iwe - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu

Iwe

Blijf op de hoogte en volg Sander

16 Februari 2016 | Zambia, Livingstone

Vandaag 11 week geleden ben ik in Livingstone aangekomen. Ben er al aardig goed ingeburgerd. Heb veel mensen leren kennen buiten werk om maar kan ook heel goed met mijn collega’s opschieten. Ik heb nog steeds mijn kamertje bij de backpackers en dat bevalt me prima.

Hoogseizoen voor African Impact begint rond april/mei dus er zijn op dit moment weinig vrijwilligers. Dat betekent dat we het aan de ene kant wat rustiger hebben maar aan de andere kant dat we veel kunnen (en moeten) voorbereiden voor de drukke periode. Ook gaan de meeste projecten gewoon door dus daardoor moeten we zelf vaak alleen of met maar 1 vrijwilliger op pad. Eigenlijk wel net zo lekker. Dit is trouwens de eerste week zonder ook maar één Nederlander, PRIMA. Engels gaat me steeds beter af, zoveel het praten als het schrijven.

De afgelopen periode druk geweest met het voorbereiden van Reading Club. 80 Kinderen van grade 4 krijgen van ons les in Engels. Erg moeilijk maar zeker uitdagend om hun Engels te verbeteren. Ook hebben we de laatste tijd veel ‘Health talks’ gegeven aan verschillende scholen en universiteiten.

Ik voel me hier prima en zit lekker in m’n vel. Sinds een paar week ga ik weer naar de sportschool en voel me daardoor aardig fitter. Het is hier nog steeds warm en benauwd terwijl het eigenlijk veel zou moeten regenen nu. De stroom gaat er ook nog 8 uur per dag af maar zolang ze zich aan het schema houden is het goed te doen. Helaas is dat niet altijd het geval. Afrika… Ik blijf hier nog wel even.

  • 16 Februari 2016 - 19:34

    Geert Grooten:

    Hallo Sander,
    We begrijpen dat het nu serious business is; er moet nu gewerkt worden. En terecht, David Livingstone moest er ook veel voor doen. Lees z'n biografie nog maar eens op Wikipedia.
    Fijn dat het redelijk goed gaat met de darmpjes, hou ze zo gezond mogelijk.
    We kunnen ons goed voorstellen hoe het is met de warmte en de droogte, maar bedenk ook wanneer de
    regens komen wordt het benauwd. Humid. Klam, nog meer zweten. Ja, malaria kansen gaan omhoog.
    Niet vergeten om de gaten in de musquito-netten te stoppen.
    Wat zit ik te zeuren, je weet er alles van.
    Sander blijf ons op de hoogte houden en geniet, in én naast je werk met volle teugen.
    Mocht je 6 maart vrij hebben kom dan maar even naar V'mond. We hebben een feestje in de Veurhof....

    Voor nu, vr gr van Geert en Aukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Sander

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 704
Totaal aantal bezoekers 33230

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 19 Mei 2019

Project Support Manager at African Impact

01 Januari 2017 - 01 Januari 2018

Projectmanager at African Impact Livingstone

01 December 2015 - 01 December 2016

Projectcoordinator at African Impact Livingstone

01 December 2014 - 20 Januari 2015

Backpacken door Zuid Afrika

05 Oktober 2014 - 01 December 2014

Vrijwilligerswerk in Zambia

Landen bezocht: