Blog 12 - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu Blog 12 - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu

Blog 12

Blijf op de hoogte en volg Sander

17 Februari 2019 | Zambia, Livingstone

Happy New Year! Nog steeds zeggen de mensen dit tegen mij op straat en aangezien dit mijn eerste blog is van 2019 zeg ik dat ook tegen iedereen thuis. Zit er over na te denken wat ik hier allemaal zal schrijven aangezien het al 9 maand geleden is dat ik wat schreef. Toen ging het over dat m’n familie langs kwam en het bijna hoogseizoen qua vrijwilligers was. Inmiddels is het hier regenseizoen alhoewel het nog aardig droog is voor de tijd van het jaar. Gelukkig wordt de Victoria Falls weer groter en groter, we kunnen de ‘smoke’ zelfs al weer vanuit Livingstone zien. Op werk gaat alles prima, daarover later meer.

Oeganda en Rwanda
Begin December had ik 2 week vrij en besloot om vakantie te vieren in Rwanda en Oeganda. Had m’n ticket geboekt naar Kigali en 14 dagen later vloog ik vanuit Entebbe(Oeganda) weer terug. tussendoor heb ik vele uren gereisd met het openbaar vervoer, liften en op de moto’s. Eerst Rwanda dus, het land van de ‘Thousand Hills’. Heb de Genocide museum bezocht(erg indrukkend), een hike in de rain forrest gemaakt, een vulkaan beklommen en met erg veel geluk ook de Mountain Gorilla’s gezien. In Oeganda naar de bioscoop geweest(voor het eerst sinds 2014), gekayakt op de Nijl en verder lekker niks. Prima vakantie!
In de weekenden doe ik vaak niet zo veel. Gewoon lekker in de zon liggen met een biertje is helemaal prima voor mij. Toch heb ik dat natuurlijk niet elk weekend gedaan in de laatste 9 maand. Zo ben ik weer naar Chobe geweest, heb kerst gevierd op een boot op de Zambezi River en heb de Devil’s pool gedaan(zie foto’s).

Nieuwe uitdaging
Op werk gaat alles prima. De scholen zijn weer begonnen dus het was druk de eerste 2 weken met alles regelen. Inmiddels gaat alles lekker z’n gangetje, we hebben niet zo heel veel vrijwilliger dus dat betekend dat ik ook veel op project kan om alles draaiende te houden, dikke prima.

Maar dan, iets nieuws. Ik krijg een nieuwe rol binnen African Impact. Ik ga werken als ‘project support manager’. Betekend kort gezegend dat ik langs alle Community projecten ga en help waar nodig. De projecten zijn in St. Lucia, Kaapstad(Zuid Afrika), Moshi, Zanzibar(Tanzania) en last but not least: Livingstone. Op elke plek verblijf ik 2 tot 3 maand. Een supermooie uitdaging natuurlijk.
Een nadeel is wel dat ik Livingstone moet verlaten, wat toch echt nu wel mijn thuis is. Woon hier nu immers al langer dan 3 jaar. En omdat ik geen echte thuisbasis heb, leef gewoon uit mijn backpack overal, maar dat moet lukken.

Maar ik kom eerst weer even thuis waar ik super superveel zin in heb. Eind maart kom ik thuis voor 3,5 week. Gelukkig is Eppie hier geweest in 2017 en afgelopen jaar, pap, mam, Amanda en Roderik natuurlijk. Laatste keer dat ik thuis was was in 2016 met Kerst en Oud en Nieuw… Wordt tijd dus. Eerst nog even deze laatste paar weken goed afsluiten in Livingstone voor ik thuis iedereen weer kan knuffelen. Let’s do this.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Projectmanager at African Impact Livingstone

.

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2019

Blog 12

27 Mei 2018

Blog 11

04 Maart 2018

Regenseizoen

17 September 2017

De zomer komt eraan

13 Mei 2017

Anderhalf jaar in Zambia
Sander

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 738
Totaal aantal bezoekers 33211

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 19 Mei 2019

Project Support Manager at African Impact

01 Januari 2017 - 01 Januari 2018

Projectmanager at African Impact Livingstone

01 December 2015 - 01 December 2016

Projectcoordinator at African Impact Livingstone

01 December 2014 - 20 Januari 2015

Backpacken door Zuid Afrika

05 Oktober 2014 - 01 December 2014

Vrijwilligerswerk in Zambia

Landen bezocht: