De zomer komt eraan - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu De zomer komt eraan - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu

De zomer komt eraan

Blijf op de hoogte en volg Sander

17 September 2017 | Zambia, Livingstone

17 September 2017: de winter is voorbij en we zitten aan het begin van de zomer alhoewel de temperatuur elke dag al boven de 30 graden is voor de laatste 3 week. Binnen een maand zal de temperatuur elke dag rond de 35/40 zijn, met soms uitzonderingen naar onder EN naar boven. Ook ga ik zo langzamerhand naar de 2 jaar toe dat ik hier woon. Nog maar 2.5 maand te gaan. Inmiddels is het drukke seizoen over en dat vind ik niet zo heel erg. In juli hadden we zelfs 48 vrijwilligers in een week, haast te veel eigenlijk. De komende periode hebben we rond de 10/20 vrijwilligers en dat is prima.

De laatste keer dat ik een blog schrijf is alweer 4 maand geleden en in die tijd heb ik veel gewerkt maar ook genoeg tijd gehad om leuke dingen te doen. En Eppie is hier natuurlijk 4 week geweest wat echt super was. Hoogtepunt was de Chobe safari in Botswana. Vanaf Livingstone is het maar een uur rijden naar de grens. Hier heb je ook de enigste 4 landenpunt ter wereld (Zambia, Zimbabwe, Namibië en Botswana). Naast de giraffes, zebra’s, buffels en honderden olifanten hebben we op 4 verschillende locaties leeuwen gezien. Één keer zelfs met een stuk of 12 bij elkaar. En als klap op de vuurpijl ook nog een luipaard gezien van heel dichtbij, deze hadden ze al 2.5 maand niet gezien in het park dus we hadden aardig wat geluk. Verder hebben we nog een ‘Rhinowalk’ gedaan en natuurlijk de Vic Falls bekeken. Toen waren er nog aardig wat watervallen maar momenteel is het kurkdroog en is het wachten tot het gaat regenen over een paar maand voordat je weer de ‘Vic Falls’ kan zien.

Het werk zelf gaat me goed af. Ik had het natuurlijk heel druk met schema’s maken de laatste paar maand voor alle vrijwilligers maar dat vind ik leuk om te doen. Nu kan ik me meer concentreren op de projecten en kan er zelf ook vaker op uit naar bijvoorbeeld home based care. Verder voel ik me goed, gaat eigenlijk super met mij. Ik ben zelfs het hele jaar nog niet ziek geweest en dat wil ik graag zou houden. Afgelopen jaar had ik wat problemen met de hitte dus ik hoop dat het dit jaar beter gaat. Gelukkig heb ik wel een ventilator op m’n kamer dus dat scheelt een hoop.


  • 17 September 2017 - 15:28

    Boukje Rengers:

    Hoi Sander ,. Vind je reisverslag altijd leuk om te lezen. Hoop dat jij de zomer daar goed door komt ,wij met moeten nu de winter in . Dat valt ook niet altijd mee. Vooral als je s morgen vroeg op moet, om het papier rond te brengen. Sander ik wens jou Gods zegen toe en succes daar met je werk.
    Groetjes daar van Harm en mij.

  • 17 September 2017 - 18:10

    Petra:

    He leiverd, leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Geniet er nog lekker van!

  • 19 September 2017 - 21:45

    Geert Grooten:

    Moi Sander, Van jouw "naamgenoot" de voetballer hoor je de laatste tijd niks meer...
    Daarentegen van jou wél. En goede berichten. Die slechte berichten van een tijdje terug ..... ben je daar weer een beetje van bekomen? Hopelijk gaan die slechteriken nu een poosje je deur voorbij.
    Mooi man, die real safari's! Daar krijg je nooit genoeg van.
    Heb je geen mogelijkheden om eens uit te kijken naar een (oude) airco?! Want je hebt wel stroom. Althans misschien niet altijd, maar toch. Eens informeren bij een andere organisatie; of in Livingstone is vast wel éen of ander handelaartje ? Een ventilator geeft het idee van een beetje afkoeling maar blaast de warme lucht alleen maar rond.
    Trouwens bij je profiel kun je de vlag van Tanzania ook wel plaatsen. Zanzibar valt daar onder. En in Kenia ben je ook geweest... zij het maar eventjes. Stempels in paspoorten tellen.
    Met Hollands nieuws ben je wel op de hoogte dus hoef ik je niet vertellen dat jouw bloedjes van ouders WÉÉR met vakantie zijn. Ons de ogen een beetje uitsteken...
    Beste Sander, hou er de moed maar in en be careful in alles. We love you!

    Vr gr Geert en Aukje

  • 21 September 2017 - 10:03

    Eppie:

    Het was echt in 1 woord fantastisch. Mooi om te zien dat je daar een gelukkig en uitdagend leven hebt. Keep up the good work and thanks for everything.

    With love from Eppie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Projectmanager at African Impact Livingstone

.

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2019

Blog 12

27 Mei 2018

Blog 11

04 Maart 2018

Regenseizoen

17 September 2017

De zomer komt eraan

13 Mei 2017

Anderhalf jaar in Zambia
Sander

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 834
Totaal aantal bezoekers 33176

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 19 Mei 2019

Project Support Manager at African Impact

01 Januari 2017 - 01 Januari 2018

Projectmanager at African Impact Livingstone

01 December 2015 - 01 December 2016

Projectcoordinator at African Impact Livingstone

01 December 2014 - 20 Januari 2015

Backpacken door Zuid Afrika

05 Oktober 2014 - 01 December 2014

Vrijwilligerswerk in Zambia

Landen bezocht: