This is the end - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu This is the end - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu

This is the end

Blijf op de hoogte en volg Sander

20 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn laatste blog vanuit Zuid Afrika en wat heb ik hier genoten zeg. Zoveel leuke dingen gedaan, leuke mensen ontmoet, geweldige natuur gezien.

Na kerst in Plettenberg Bay ben ik doorgegaan naar Knysna waar het niet zo heel bijzonder was. Wel ben ik nog met wat Zuid Afrikanen op een speedboot geweest. Door naar Sedgefield waar ik oud en nieuw heb gespendeerd. Was een mooie Backpackers pal aan het strand. Om 12 uurs 's avonds stond ik ook daadwerkelijk aan het strand om het nieuwe jaar in te luiden. Erg bijzondere ervaring om op slippers naar het beetje vuurwerk dat er was te kijken. Daarna ben ik doorgegaan naar Wilderness waar de Backpackers boven op de berg stond met een prachtig uitzicht over zee en de bergen. In Mossel Bay heb ik de shark cage dive gedaan waar ik erg veel zin in had. Beetje jammer dat er alleen geen haaien waren... Heb ik weer, maargoed. Op naar mijn laatste bestemming en dat is natuurlijk Kaapstad !!

Wat een geweldige stad is dit zeg. Supergroot en omringt door de bergen met de Tafelberg natuurlijk als grootste blikvanger. De zware hike duurde ongeveer anderhalf uur maar het was het zeker waard. Vanaf de berg had je een 360 graden uitzicht over heel Kaapstad. Verder ben ik nog naar Robbeneiland geweest, heb het WK stadion bekeken en heb nog een paar museums bezocht. M'n telefoon is ook nog gestolen op Longstreet. Erg jammer natuurlijk omdat er echt superveel foto's opstonden maar gelukkig hebben ze niet mijn portemonnee gejat. Ondanks dat ik mij er niet altijd aan heb gehouden moet je hier 's avonds nooit alleen over straat lopen. Het is erg gevaarlijk en ken genoeg mensen die daadwerkelijk zijn bedreigd en met een mes zijn gestoken. Mag dus eigenlijk wel een beetje van geluk spreken.

Zojuist heb ik iets gedaan waarvan ik nooit heb gedacht dat ik het zou doen. Maar ik heb net gewoon de skydive gedaan, hoe VET is dat !! Heb het tegen bijna niemand verteld omdat ik bang was dat ik er nog tussenuit zou schijten maar niet dus :D Een fantastische afsluiter van mijn reis.

Een reis die ik nooit van mijn leven zou vergeten. Ik ben echt superblij dat ik de beslissing heb genomen omdat dit alles te ondernemen. Heb echt zin gekregen om meer te reizen en dat zal ik in de toekomst ook wel zeker doen. Ik wil iedereen bedanken voor alle aandacht, steun en gebeden die jullie mij hebben gegeven. Ondanks dat ik eigenlijk totaal geen zin heb om naar huis te gaan ben ik blij om straks iedereen weer te zien.

Groetjes Sander

  • 20 Januari 2015 - 11:32

    Leeuwina:

    Skydive Sander ...? Pfieuw .... Dat wist ik niet ...:-D
    WELKOM THUIS xxx
    Goede reis ... Tot morgen!! :-))))

  • 20 Januari 2015 - 11:47

    Diana:

    Sander! Wow een skydive! Cool zeg! Ik zie dat je het je moeder ook niet verteld hebt, voor haar rust is dat vast de juiste beslissing geweest hahaha.
    Blij dat je weer thuis komt :)


  • 20 Januari 2015 - 12:54

    Ruben:

    Jooo supervet dat je zo'n skydive hebt gedaan! Goed dat je er heelhuids vanaf bent gekomen ;)

    See you soon!

  • 20 Januari 2015 - 16:32

    Marieke:

    Wow, wat een ervaring! Enigszins wel jaloers op je hoor..

    Goede terugreis alvast en tot snel!

  • 20 Januari 2015 - 19:48

    Fina:

    Het is toch een hele belevenis. .. fyn dat je genoten hebt van deze reis. Maar ook weer bly dat jenaar Valthermond komt.

  • 20 Januari 2015 - 22:18

    Geert Grooten:

    Welcome back, man... Nu zit je voorgoed opgezadeld met het "zoutpiel-syndroom". Ook wel Africa Blues genoemd. Zie je later.

  • 21 Januari 2015 - 19:38

    Claudia :

    Hee Sandie!
    Welkom thuis! Vond het al gek dat een paar WhatsAppjes niet aan kwamen
    Balen van je telefoon.
    Maar skydiven? Vet!

    Tot binnenkort

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Sander

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 912
Totaal aantal bezoekers 33231

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 19 Mei 2019

Project Support Manager at African Impact

01 Januari 2017 - 01 Januari 2018

Projectmanager at African Impact Livingstone

01 December 2015 - 01 December 2016

Projectcoordinator at African Impact Livingstone

01 December 2014 - 20 Januari 2015

Backpacken door Zuid Afrika

05 Oktober 2014 - 01 December 2014

Vrijwilligerswerk in Zambia

Landen bezocht: