4 year anniversary - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu 4 year anniversary - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu

4 year anniversary

Blijf op de hoogte en volg Sander

01 December 2019 | Tanzania, Zanzibar

‘Mambo’ vanuit Zanzibar. Er is veel gebeurd sinds mijn laatste blog in mei. Mijn plan was om een blog te schrijven vanuit elke plek waar ik ben geweest maar dat is helaas niet gelukt. Daarom doe ik het nu maar allemaal in 1 keer. Terug naar mei toen ik mijn laatste blog had geschreven. Het was in het begin even wennen aan mijn nieuwe rol... Heb in sommige opzichten minder verantwoordelijkheden gekregen maar in andere dingen juist veel meer. Ben nu al een half jaar verder dus het gaat steeds beter, maar in het begin was het nog wel even zoeken. Gelukkig heb ik overal de tijd voor gekregen en heb ik al mijn werkzaamheden goed onder de knie.

Na mijn 3 maand in St Lucia heb ik een paar dagen vrij genomen, heb een auto gehuurd en ben naar Swasiland gereden. Een heel avontuur in m’n eentje maar heb een prima tijd gehad. Was heerlijk om mijn ‘eigen’ auto te hebben en ik kon doen en laten wat ik wou. Swasiland lijkt qua natuur erg veel op Zuid Afrika maar het is er een stuk rustiger. Een erg mooi klein land en de mensen zijn er erg vriendelijk.

Na de break heb ik voor 2 maand in Moshi (Tanzania) gewerkt. Moshi ligt dichtbij Mount Kilimanjaro en als het niet te bewolkt was had je vanuit huis een erg mooi uitzicht. In Moshi was ik bijna elke dag op project wat super was. Zo raak je erg betrokken bij de project en de mensen. Heb veel Engels les gegeven en het geeft erg veel voldoening als je ziet hoeveel de student kunnen leren en erg korte periode.

Hierna door naar Zanzibar! Heb het eiland in 2016 al bezocht dus had al een beetje een idee wat ik kon verwachten. Ben hier inmiddels al 2.5 maand. Helaas vertrokken de Marine manager en coordinator toen ik net begon dus werd meteen in het diepe gegooid doordat ik het project moest overnemen. Was aanpoten in het begin omdat ik ook al mijn eigen werkzaamheden moest doen en het nieuwe project moest leren kennen. Gelukkig is de nieuwe manager deze week gekomen dus ben nou druk om al het werk over te geven. Verder heb ik prima tijd gehad hier op(in?) Zanzibar. Ondanks dat het druk was qua werken is leven op Zanzibar echt een pretje. Het vrijwilligershuis ligt 150 meter van het strand en je stapt letterlijk op het zand als je het huis uitloopt. Hoe mooi wil je het hebben. Het mooiste wat ik hier heb gezien was de maanopkomst (wist eerlijk gezegd uberhaupt niet dat dit een ding was), maar eens per maand als het volle maan is komt de maan op over de oceaan voor het huis en het is echt een supermooi uitzicht! Over 2 week is het weer volle maan en kan niet wachten tot het zover is.

Over 2 week vertrek ik weer en ga ik voor een maand naar... LIVINGSTONE. Heel erg veel zin in, Betekent dus ook dat ik daar kerst en oud en nieuw vier. Heb echt superveel zin om iedereen weer te zien, Livingstone voelt toch wel echt als mijn tweede thuis. Na Livingstone ga ik voor 3 maand naar Kaapstad om de projecten daar te helpen.
Vandaag is trouwens ook mijn ‘anniversary’, vandaag 4 jaar gelden ben ik namelijk begonnen te werken voor African Impact nadat ik in 2014 er al 2 maand vrijwilligerswerk had gedaan. Lijkt erg lang gelden maar ook weer niet. Vraag mezelf weleens af hoe mijn leven eruit had gezien als ik niet de keuze had gemaakt om hier heen te komen. Misschien had ik nu wel mijn eigen huis, een vaste baan of misschien wel een vriendin(HA!). Who knows. Maar sta nog steeds achter mijn keuze en heb echt een super 4 jaar gehad tot nu toe. Een eigen huis komt later ooit misschien wel een keer. Tot die tijd geniet ik van het leven dat ik nu leid en doe ik lekker mijn eigen ding. En dat is prima.

En oja, ik kom in juni terug naar Nederland want Eppie gaat trouwen! Heel erg blij voor hem en Jennie. Nu al zin in. Anyway, fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar enzo. En bedankt voor het lezen van m’n blog. Baadae!

  • 01 December 2019 - 12:13

    Lia Jalving :

    Wat super, en wat mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

  • 01 December 2019 - 13:25

    Leeuwina:

    Sander, je hebt een erg mooie blog geschreven ! En leuke foto's er ook bij ♡♡♡ de maansopkomst lijkt mij ook heel bijzonder om dat eens mee te maken. Liefs mam

  • 02 December 2019 - 08:55

    Oma:

    Wat een mooie verslag. Sander en mooie foto's mooi dat je het nog goed bevalt hier hebben we al
    Nachtvorst dus de winter komt er aan .
    We wensen jou goede kerstdagen en goede 2020 heel veel liefs dikke knuffel oma .

  • 02 December 2019 - 11:57

    Boukje Rengers:

    Sander , wij wensen jou daar in het verre land ook gezegende kerstdagen en een gelukkig en werkzaam 2020 toe. Weer een mooi verslag .Tjonge tjonge wat ziet jij veel van de wereld, daar kan een eigen huis niet tegen op Geniet ervan. Groetjes uut Valthermond, uit dat klein rustig dorpje in Drenthe
    Groetjes Harm en Boukje

  • 03 December 2019 - 11:47

    Joe:

    Sander ik ben echt trots op je Heel veel plezier daar nog en pas op voor Erwin

  • 03 December 2019 - 11:48

    Erwin :

    veel plezier ouwe rukker, veel natuur in tanzania. laat je me ook weten of het eten lekker is

  • 03 December 2019 - 21:49

    Geert Grooten:

    Hallo Sander, Jambo sana, habari gani…

    Wat ben je toch een mazzelkont; bijna eigen baas, wel verantwoording en hard werken,
    daarnaast genieten van vaak heel bijzondere dingen en ervaringen.
    Hiermee gewoon doorgaan , mijn zoon. Als je weer in Nederland zou zijn moet je weer in het gareel lopen van Rutte, Jetten, Seegers en consorten. Daar hoef je dan niet meer over naar huis te schrijven...
    Intussen gaan wij wel even pappies verjaardag vieren, dat mis jij dan wel weer...
    Maar ja, zo heeft alles z'n voor's en tegen's.

    Ja, die volle grote maan, vlak voor je snufferd . als het ware; mooi hé?! Die hem maar even de groeten.

    Voor nu, vr gr Geert en Aukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Project Support Manager at African Impact

Vrijwilligers werk

Recente Reisverslagen:

18 April 2021

Back in Zambia

11 April 2020

Home sweet home

01 December 2019

4 year anniversary

19 Mei 2019

Yebo
Sander

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1227
Totaal aantal bezoekers 33193

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 19 Mei 2019

Project Support Manager at African Impact

01 Januari 2017 - 01 Januari 2018

Projectmanager at African Impact Livingstone

01 December 2015 - 01 December 2016

Projectcoordinator at African Impact Livingstone

01 December 2014 - 20 Januari 2015

Backpacken door Zuid Afrika

05 Oktober 2014 - 01 December 2014

Vrijwilligerswerk in Zambia

Landen bezocht: