Regenseizoen - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu Regenseizoen - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu

Regenseizoen

Blijf op de hoogte en volg Sander

04 Maart 2018 | Zambia, Livingstone

824 dagen, zolang woon ik nu al in Zambia. Dat komt neer op net iets meer dan 27 maand en de einddatum is helaas(voor jullie) nog niet in zicht. Het is begin maart en we zitten midden in het regenseizoen. Zambia kent 3 seizoenen. Regenseizoen dus (jan-apr), droog seizoen ’winter’(mei-sep) en zomer(okt-dec). Door de regen zijn de wegen veel slechter geworden dus het is lastiger om naar projecten te gaan en op tijd te komen. Er zijn maar een paar wegen geasfalteerd, de rest van de wegen bestaat uit zand of grind. Het mooiste van regenseizoen is natuurlijk wel dat de Victoria Falls nu op z’n mooist is.

Mijn laatste blog was net voordat het heel heet werd en het is aantal keren hier echt heel heet geweest met temperaturen tot 40 graden Celsius. HEET dus. Gelukkig heb ik wel een ventilator op m’n kamer staan want ’s nachts leek het alsnog wel 30 graden te wezen. Je zal denken dat ik na 2 jaar toch wel gewend moet zijn aan de temperaturen maar dat is lastiger dan gedacht. In heel 2017 ben ik niet ziek geweest waar ik wel heel blij mee ben. Heb natuurlijk wel dagen gehad dat ik me wat minder voelde of erg moe maar dat is logisch. Hopen dat het in 2018 hetzelfde zal blijven. Begin januari was de cholera uitgebroken in Zambia, voornamelijk in Lusaka de hoofdstad, op 6 uur rijden hier vandaan. Er was wat paniek dat het hier ook zou uitbreken dus hebben ze besloten om alle bijeenkomsten te verbieden zodat de cholera zich niet zou verspreiden. Geen bruiloften, begrafenissen, kerkdiensten en dus ook geen school! Geen leuke beslissing natuurlijk en het heeft heel wat effect gehad op alle mensen hier. Gelukkig heeft de cholera zich niet verspreid dus de leerlingen hebben ‘maar’ 2 weken school gemist.

Mijn werk mag ik nog steeds erg graag doen. Aangezien we nu minder vrijwilligers hebben moet ik zelf ook vaker op projecten en dat is alleen maar mooi. Veel op home based care en math club. Twee projecten wat ik erg graag mag doen. Vanaf april wordt het weer ietsje drukker en dat is alleen maar beter voor iedereen. Tot die tijd veel werk in het voren plannen zodat we het dan niet te druk krijgen tijdens busy season. Verder vermaak ik mij prima in het weekend, ik heb wat leuke nieuwe collega’s gekregen waar ik het erg goed mee kan vinden.

En in april staat er nog iets leuks op de planning. Pap, mam, Amanda en Roderik komen langs. Laatste keer dat ik hun heb gezien is nu meer dan een jaar geleden dus kan niet wachten om hier weer te zien natuurlijk. Heb gelukkig een weekje vrij dus we huren waarschijnlijk een auto en gaan daarmee naar Lake Kariba en we gaan op safari in Zimbabwe. Heel erg veel zin in.






  • 23 Maart 2018 - 20:00

    Janneke Hofman Grooten:

    Lieve Sander, Je reisverslag gelezen, en fijn om even een paar foto,s te zien.
    Even weer een indruk hoe het daar is. Ja, begrijpelijk dat je er naar uitkijkt dat
    je familie komt. En wat een vrolijke kinderen!
    Hier nog steeds koud! Morgen moet de klok een uur vooruit,en dat noemen ze ,,zomertijd,,

    Sander een fijne tijd daar, en we blijven op de ,,hoogte,, .

    Lieve groetjes van tante Janneke en oom Luuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Projectmanager at African Impact Livingstone

.

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2019

Blog 12

27 Mei 2018

Blog 11

04 Maart 2018

Regenseizoen

17 September 2017

De zomer komt eraan

13 Mei 2017

Anderhalf jaar in Zambia
Sander

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 792
Totaal aantal bezoekers 33196

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 19 Mei 2019

Project Support Manager at African Impact

01 Januari 2017 - 01 Januari 2018

Projectmanager at African Impact Livingstone

01 December 2015 - 01 December 2016

Projectcoordinator at African Impact Livingstone

01 December 2014 - 20 Januari 2015

Backpacken door Zuid Afrika

05 Oktober 2014 - 01 December 2014

Vrijwilligerswerk in Zambia

Landen bezocht: