Week 19 - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu Week 19 - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu

Week 19

Blijf op de hoogte en volg Sander

16 April 2016 | Zambia, Livingstone

Goedemorgen vanuit het nog steeds zonnige en warme Zambia. Het regenseizoen is hier inmiddels voorbij en het zou nu steeds wat kouder moeten worden. Op een aantal ‘frisse’ ochtenden na kan ik het nog steeds volhouden op m’n korte broek en slippers :D

De kinderen in Zambia hebben nu 4 week vakantie dus we houden elke ochtend Holiday Club op een school hier in de buurt. Elke ochtend een ander thema zoals art, science, drama en elke vrijdag gaan we film kijken op een groot doek. Afgelopen 2 week testing gedaan voor Reading Club en hun score is omhoog gegaan met bijna 14 procent, erg blij mee. Maandag komen er nieuwe Healthcare volunteers dus dan ben ik daar weer druk mee bezig.

De laatste 2 maand ben ik druk aan het sporten en ben ik aardig gezond aan het eten. Heb een weddenschap met een collega dat ik de eerste maand 2.5 cm buikvet kwijt moest zijn en binnen 2 maand een sixpack moest hebben... Nou dat laatste is niet helemaal gelukt maar ben wel al 4 cm buikomvang kwijt. Niet verkeerd. Heb het hier nog steeds prima naar m’n zin en ben klaar voor het drukke seizoen. Wordt langzaamaan drukker en vanaf mei hebben we steeds over de 20 vrijwilligers. Voor begin juli staan er al bijna 50 vrijwilligers ingepland maar dat worden er alleen maar meer.

Ik mis het thuisfront soms maar nog niet zo heel erg. Thuis gaat alles prima dus dat maakt dat ik ook goed in m’n vel zit.

  • 16 April 2016 - 12:45

    Henri Mulder:

    Hey Sander,

    Mooi om je reisverslag te lezen en te weten dat het goed met je gaat. Je schrijft: 'De kids hebben nu 4 weken vakantie'. Is dat hun zomervakantie of is dit een tussendoortje? Ik ben benieuwd of jij in je volgende verslag kunt schrijven dat er een begin is met je sixpack. Wel even een foto posten :-)

    Ik wens je succes voor de komende periode. En die 4 centimeter zou ik ook wel willen...

    Groeten, Henri Mulder

  • 16 April 2016 - 15:15

    Harm Warringa:

    Hoi Sander. leuk om af en toe eens wat te horen en wat te lezen over jou. Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.
    Veel plezier in het (lijkt me) mooie Zambia.
    Gr,
    Harm

  • 16 April 2016 - 16:15

    Sander:

    Hoi Henri,

    Ze hebben hier hier drie keer per jaar 4 week vakantie.
    In december is hun 'zomer'vakantie want daarna begint het schooljaar.

    Groetjes :)

  • 16 April 2016 - 20:58

    Petra:

    He topper,
    Ik vind het knap wat je doet!
    Leuk om even weer te lezen.
    Greetz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Sander

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 893
Totaal aantal bezoekers 33178

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 19 Mei 2019

Project Support Manager at African Impact

01 Januari 2017 - 01 Januari 2018

Projectmanager at African Impact Livingstone

01 December 2015 - 01 December 2016

Projectcoordinator at African Impact Livingstone

01 December 2014 - 20 Januari 2015

Backpacken door Zuid Afrika

05 Oktober 2014 - 01 December 2014

Vrijwilligerswerk in Zambia

Landen bezocht: