Happy New Year - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Blijf op de hoogte en volg Sander

27 December 2015 | Zambia, Livingstone

Inmiddels al bijna 4 week in Zambia en het voelt alsof ik hier alweer een eeuwigheid ben. Vanaf de eerste dag voelde het als thuiskomen. Het was leuk om iedereen weer te zien die ik vorig jaar had ontmoet. Ik heb m’n eigen kamertje gekregen op de backpackers, het is niet groot maar ben allang blij dat ik hem niet hoef te delen met iemand anders.

Ik heb veel taken en verantwoordelijkheden gekregen bij African Impact. Naast project coordinator ben ik ook volunteer coördinator hier. Mijn grootste taak is om alle internationale vrijwilligers te begeleiden bij de Healthcare projecten en nieuwe projecten op te starten. Naast HIV education zijn we bezig om andere lessen te geven aan de lokale bevolking. Ook zijn we net begonnen aan een nieuw project op de kinderafdeling in het ziekenhuis. We hebben er deze week al kerst gevierd met de ‘kerstman’ en gaan vanaf volgende week proberen om alles op te vrolijken zodat het voor de kinderen wat dragelijker is om daar te zijn. Ik heb leuke collega’s die me goed ondersteunen en me de tijd geven om alles te leren.

Ik heb een leuke kerst achter de rug. Zijn op kerstavond naar een zonsondergang wezen kijken en daarna met z’n allen uit geweest. Op eerste kerstdag hebben we samen met The Happy Africa Foundation(zusterorganisatie van African Impact) allemaal spullen weggegeven aan een arme gemeenschap. ’s Middags hebben we een gezellige lunch gehad met alle vrijwilligers en medewerkers. Gisteravond ben ik op een sunsetcruise geweest op de Zambezi River met een paar mensen, was erg gezellig.

Na bijna 4 week ben ik ook bijna 4 kilo kwijt. Ben vorige week goed ziek geweest maar daar ben ik gelukkig aardig van hersteld nu. Wel is m’n maag/darmstelsel nog slechter als voordat ik hierheen ging maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Ik moet er gewoon voor zorgen dat ik genoeg eet en drink zodat ik wat stabieler word. ‘Scheelt’ dat meer mensen hier last van hebben en ik niet de enige ben.

Mijn adres is wel ietsje anders trouwens. Het is nu African Impact, PO BOX 60896, 559 Makambo Road/way, Livingstone Zambia. Ik wens jullie allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar. Make it a good one.

  • 27 December 2015 - 11:58

    0ma Rixtum :


    Hallo Sander

    Fijn om te horen dat het goed gaat .

    Foto''s zijn mooi ,goed dat je het naar je zin hebt

    en dat je thuis voelt. hier is alles goed.

    Het jaar is zo voor bij , nog een paar dagen.

    een hele goede jaarwisseling.

    Een dikke knuffel van oma.

  • 27 December 2015 - 13:28

    Leeuwina:

    Hallo liefste zoon, wat mooi om je verslag weer te lezen, lekker levendig met 'n persoonlijke noot. Wat een erg mooie luchtfoto vanuit het vliegtuig genomen op de Victoria watervallen. Jouw blijvende inspiratie en enthousiasme daar te zijn en om dit werk te doen is prachtig om dat door alles heen te lezen. Succes, moed, wijsheid en beterschap gewenst. Knufkus van jouw mams, ik ben reuze trots op je!!

  • 01 Januari 2016 - 14:10

    Karel Grooten:

    Hallo beste Sander.
    Allereerst jij ook een heel goed, fijn en gezond en liefdevol 2016 gewenst.
    Leuk om weer iets van jou bestaan in Zambia te lezen en te zien.
    Keep up the good work.
    Hartelijke groet voor nu, Big hug vanuit Coevorden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Sander

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 723
Totaal aantal bezoekers 33182

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 19 Mei 2019

Project Support Manager at African Impact

01 Januari 2017 - 01 Januari 2018

Projectmanager at African Impact Livingstone

01 December 2015 - 01 December 2016

Projectcoordinator at African Impact Livingstone

01 December 2014 - 20 Januari 2015

Backpacken door Zuid Afrika

05 Oktober 2014 - 01 December 2014

Vrijwilligerswerk in Zambia

Landen bezocht: