South Africa - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu South Africa - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu

South Africa

Blijf op de hoogte en volg Sander

25 December 2014 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Fantastisch Zuid Afrika !

Inmiddels 25 dagen in Zuid Afrika en het is hier prachtig. Ik mis Zambia en de mensen, maar ik hou van de vrijheid hier. Zelf bepalen waar je heen gaat en hoe lang je er blijft. Niemand die je wat doet, heerlijk.

Ben begonnen in Johannesburg om vervolgens voor 4 dagen naar het Kruger Nationale Park te gaan. Onder andere wild safari's gedaan en een game drive. Heb de hele BIG 5 gezien met als hoogtepunt een luipaard die een pas gevangen impala opeet op 5 meter van onze open(!) auto. Verder ook nog genoeg leeuwen, olifanten en neushoorns van erg dichtbij. Ook mocht ik in een 'dierentuin' daar een cheeta aaien. Door naar Durban om het WK stadion te zien waar ook het Nederlands elftal heeft gespeeld. In de 'jungleachtige' Umzumbe heb ik een zipline gedaan van 4,5 kilometer. De langste was bijna 600 meter met een hoogte van wel 200 meter! Beetje jammer dat de wind die dag knoeperhard stond en ik na driekwart van de lijn stil kwam te staan op iets van 70 meter hoogte en dat met m'n hoogtevrees, maar gelukkig heb ik alles overleefd en kwam ik heel en schoon aan de overkant. Via een paar dagen Coffee Bay door naar het leuke Jeffrey's Bay waar ik tot nu toe m'n beste tijd heb gehad. Leuke feesten en leuke mensen met vanuit m'n kamer een prachtig uitzicht op de zee.

Ik rij normaal met de bazbus door Afrika maar heb al 2 x een lift van verschillende Nederlandse meiden gehad die ook aan het reizen waren en beide een auto hadden gehuurd. Mij hoor je niet klagen. Heb hier sowieso al hele leuke mensen ontmoet, vaak ook mensen die ik verschillende plaatsen tegenkom.

Inmiddels zit ik in Plettenberg Bay waar ik dus ook kerst vier. Zat een paar dagen geleden wel even met mezelf in de knoop aangezien ik niemand had om kerst mee te vieren, wist eigenlijk ook niet waar ik het zou gaan vieren, want alle Backpackers zaten vol en ook de bazbus. Gelukkig kon ik hier blijven in dezelfde Backpackers en had ik het geluk dat jongens uit Noorwegen ook in Plett kerst zouden vieren. Toen ik dat hoorde was ik echt heeeeeuul blij en kon me dag niet stuk. Zat er echt ff doorheen maar dat zal wel er wel mee te maken hebben dat ik een klein beetje tegen kerst opzag omdat ik niks had gepland en alleen was. Kerstavond heb ik met de Noren een lekkere kerstmaaltijd gekookt in hun appartement. Vanmorgen naar de kerk geweest tegenover de Backpackers waar ze Afrikaanse opwekking zongen, heel leuk om mee te maken.

De komende dagen ga ik naar Knysna en Sedgefield waar ik ook oud en nieuw ga vieren, tot 2 januari zit ik dus gelukkig onder de pannen. Daarna ga ik langzaamaan richting Cape Town, maar dat moet ik nog plannen. Zal het dit keer wel bij tijd doen.

Verder gaat het m'n gezondheid aardig goed en begin ik denk ik een beetje aan te komen zelfs. Maar dat zal wel door de biertjes komen waar ik elke dag een paar van nuttig, probeer ook foto's te uploaden maar dat wil alleen voor geen meter, beetje geduld hebben dus.

Groetels

  • 25 December 2014 - 18:53

    Petra:

    Merry X-mas Sandje!

  • 26 December 2014 - 01:25

    Amanda:

    vrolijk kerstfeest!

  • 26 December 2014 - 08:35

    Henri Mulder:

    He Sander,

    Mooi verslag om te lezen. Een beetje jaloers ben ik wel. Reizen en andere culturen leren kennen zijn een geweldige ervaring. Bé carefull nog een prettige tijd. Groeten, Henri

  • 28 December 2014 - 23:01

    Geert Grooten:

    Moysander,

    Leuk man. Feest der herkenning! Blijf niet te lang in Knysna etc, Op naar Cape Town, niet alleen in de kroeg maar ook naar de townships. Time is running.. en je moet de Tafelberg nog op, konden we maar even met je mee. Enjoy! Groet'n, G+A

  • 10 Januari 2015 - 21:07

    Janneke:

    Sander, Wat een belevenissen alweer. Niet teveel riskeren he.
    O, ja, nog een gelukkig nieuwjaar! Geniet nog van ,,krap aan,, 2 weekjes.


    Lieve groetjes!

  • 13 Januari 2015 - 21:06

    Minke:

    Moi Sander, eindelijk laat ik ook eens van me horen. We zijn je nog niet vergeten hoor. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Snuif de cultuur flink op, nu het nog kan. This is the time of your life! Ach, en dan straks weer terug in Nederland, met ons gezellige prutweer. Maar je bent meer dan welkom. Neem gerust wat Afrikaanse zon mee! groetjes Minke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Sander

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 33177

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 19 Mei 2019

Project Support Manager at African Impact

01 Januari 2017 - 01 Januari 2018

Projectmanager at African Impact Livingstone

01 December 2015 - 01 December 2016

Projectcoordinator at African Impact Livingstone

01 December 2014 - 20 Januari 2015

Backpacken door Zuid Afrika

05 Oktober 2014 - 01 December 2014

Vrijwilligerswerk in Zambia

Landen bezocht: