Nog 2 - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu Nog 2 - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Sander Rixtum - WaarBenJij.nu

Nog 2

Blijf op de hoogte en volg Sander

16 November 2014 | Zambia, Livingstone

Nog 2 week en dan moet ik Livingstone alweer verlaten. Het leven is hier goed en heb het nog steeds erg naar m'n zin. Wil eigenlijk ook totaal niet weg hier, maar gelukkig heb ik met Zuid Afrika een goed vooruitzicht. Zit aardig goed in m'n vel ondanks dat het niet goed gaat met m'n hele gestel. Maar volgensmij heb ik m'n gewicht op orde en eet ik aardig goed en gezond.

De groep is minder leuk dan in het begin maar kan het nog steeds goed vinden met iedereen. Gelukkig komen er maandag 3 nieuwe vrouwen ons team versterken dus ik ben benieuwd. De 2 Nederlandse meiden zijn vorige week vertrokken dus moest deze week alleen bij Chesirehome werken. De kinderen zijn soms nog steeds vrij onhandelbaar, helemaal als je alleen bent en er geen lerares is. Met de kinderen communiceren blijft moeilijk, gelukkig ken ik iedereen nou veel beter dus weet ik hoe ik dingen moet aanpakken. Vanaf woensdag hebben ze 'examens' en vervolgens vakantie dus heb dinsdag al m'n laatste dag. Had ik niet echt op gerekend en had er graag nog langer gebleven, maar de communicatie tussen mij en leraren is nog steeds niet opperbest dus ze hadden het mij pas donderdag verteld. Scheelt dat ik nu wel weer medical kan doen, iets waar ik echt heel veel van leer en wat ik ook leuk vind om te doen.

Afgelopen zondag ben ik naar Devilspool geweest, een plek bovenaan de Victoria Falls waar je op de rand van de afgrond het water in kan. Niet geheel ongevaarlijk maar het was een enorme ervaring. Komende 2 week staat er eigenlijk niet veel op de planning. Enigste wat ik nog wil is een microflight boven de Falls maken, moet alleen nog wat moed verzamelen om dat te doen. Ook het plannen van mijn trip naar Zuid Afrika zou wel handig zijn, maar daar moet ik alleen wat zin voor verzamelen.

Sandje

  • 16 November 2014 - 19:12

    Petra:

    He leuk weer even een verslagje...geef de moed niet op en zorg dat je een beetje fit aan het volgende avontuur begint he? Enjoy!

  • 16 November 2014 - 19:14

    Diana:

    He San, krijg je wel onderwijs tips dan? Je kunt bijvoorbeeld tekens afspreken misschien? Of een beloni gssysteem invoeren? Succes!!!!!

  • 16 November 2014 - 19:15

    Diana:

    Sorry voor mijn typgebrek.

  • 16 November 2014 - 19:22

    Ep:

    We missen je!

  • 17 November 2014 - 11:28

    Linda:

    Hele leuke foto's! En mooie reisverslagen, leuk geschreven... :-) Maar die leeuw op die tak zag er aardig wild uit trouwens..! Die devilspool ook, wow!!!

  • 17 November 2014 - 16:39

    Oma :


    EEN LEUK VERSLAG ,BLIJ DAT JE HET NAAR JE ZIN HEBT,

    GENIET ER MAAR VAN, DE TIJD GAAT SNEL. ,


    PAS GOED OP JE ZELF ,WE BLIJVEN AAN JE DENKEN,

    JE BENT EEN KANJER.

    GROETJES EEN DIKKE KNUFFEL OMA.

  • 18 November 2014 - 12:34

    Geert Grooten:

    Moi Sander,


    Dus , als ik het goed begrijp, ben je wel ongeveer klaar met de meiden in de groep. Gelukkig maar dat er op de valreep toch nog een paar nieuwe exemplaren komen opduiken. Over duiken gesproken: Pas maar op dat je niet over de rand van de Vic-badkuip plonst. Lekker water, hè..?!
    En denk er om.. in het echte zuiden loeren andere gevaren! Enjoy! Groet'n.

  • 18 November 2014 - 19:22

    Marieke:

    Wat gaat de tijd toch snel! Geniet nog van de laatste 2 weekjes hier en op naar je volgend avontuur!

  • 20 November 2014 - 22:25

    Janneke:

    Dag Sander,

    Fijn om weer iets van je te lezen. Mooie foto,s! Geen gevaarlijke ,,stunts,, uithalen he.

    groetjes !!!

  • 30 November 2014 - 13:00

    Annelot:

    Hoi,
    Je zult misschien een beetje raar opkijken, maar ik had een vraagje.
    Ik wil binnenkort ook vrijwilligerswerk gaan doen, en waarschijnlijk naar Zambia. Dus was daarom een aantal reisverslagen aan het lezen, waaronder die van jou!
    Mijn vraag was, hoe ben jij aan je visum gekomen voor Zambia? Klopt het dat je die bij de grens kon krijgen? En hoeveel koste die? En wat voor vaccinaties heb jij gehaald om naar Zambia en Zuid-Afrika te gaan?
    Hopelijk kijk je niet te raar van mn berichtje op, en kan je me helpen!
    Veel plezier nog daar :)
    Groetjes,
    Annelot

  • 30 November 2014 - 20:25

    Sander Rixtum:

    Hoi Annelot,

    Je mag wel even een mailtje sturen naar sander_rixtum@hotmail.com.
    Dan kan ik je dan alle informatie geven.

    Groet Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Sander

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 33199

Voorgaande reizen:

01 Mei 2019 - 19 Mei 2019

Project Support Manager at African Impact

01 Januari 2017 - 01 Januari 2018

Projectmanager at African Impact Livingstone

01 December 2015 - 01 December 2016

Projectcoordinator at African Impact Livingstone

01 December 2014 - 20 Januari 2015

Backpacken door Zuid Afrika

05 Oktober 2014 - 01 December 2014

Vrijwilligerswerk in Zambia

Landen bezocht: